Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

alro

Oblíbená alba

Alba, která má alro v oblíbených

115 fotek, letos v srpnu, 124 zobrazení, 74 komentářů | cestování, krajina, příroda, vesnice, země
Okolí Starého hrozenkova nabízí nádhernou krajinu Bílých Karpat s roztroušenýma osadama Moravských Kopanic. Na takový malý vandřík jsem se vydal. Využil jsem přitom z větší části místní naučnou stezku NS Okolo Hrozenkova. Jen jsem si cestou odskočil na kopec Machnáč s hezkým výhledem.
208 fotek, letos v červnu, 140 zobrazení, 32 komentářů | cestování, krajina, ostatní, příroda, země
Nočním vlakem přijíždíme na východ Slovenska a hned ráno se vydáme po planinách Slovenského krasu. První na řadě je Zádielská planina, které předchází Turnianský hrad. Pokračujeme dlouhou Silickou planinou zakončenou v podzemí jeskyně Domica a jako poslední Plešiveckou planinu ze Štítniku. Mají to tam moc hezké, však se pojďte podívat, jak tři blázni putují vyprahlou krajinou plnou nepohodlí (ale zato moc hezkou)
111 fotek, červen až červenec, 160 zobrazení, 25 komentářů | cestování, krajina, ostatní, příroda, země
Do Maďarska se přesunujeme po tůře na planinách Slovenského krasu z Plešivce přes Fiľakovo a Šiatorskou Bukovinku do vesničky Tor na západě pohoří Mátra. A právě odtud podnikneme výstup na nejvyšší horu Maďarska - Kékeš s výškou 1014 m.n.m.. Trasa výstupu je dlouhá 30km a následného sestupu k úzkorozchodné železnici v Mátrafuredu 10 km. Na Kékeš se dá vyjet i autobusem, ale tůta, kterou jsme podnikli s oběma Petry byla nejen náročná, ale i krásná. Vedla po opravdové modré hřebenovce Mátry s hezkými výhledy přes druhou nejvyšší horu země Galya-této.
108 fotek, 31.3.2017, 184 zobrazení, 44 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, ostatní, příroda
Vydal jsem se po známé trase z Červenohorského sedla přes Keprník do Ramzovského sedla. Na některých místech hřebene bylo ještě hodně mokrého sněhu, který se bořil a chůze tak byla velmi namáhavá. Mělo to ale i jednu světlou stránku. Cestou jsem potkal jenom jednoho člověka a to kousek za ČH sedlem. Dokonce ani na chatě na Šeráku nikdo nebyl. A tak jsem si užil jeden den v Jeseníkách bez lidí. A k tomu bylo moc hezké počasí. Tak se pojďte projít se mnou....
40 fotek, letos v lednu, 185 zobrazení, 20 komentářů | architektura, krajina, ostatní, vesnice, země
Při pohledu z vrcholu Děvína v Pavlovských vrších je v prostřední novomlýnské nádrži vidět ostrov a na něm kostel. Jedná se o jedinou dochovalou stavbu obce Mušov, která zanikla v roce 1980 a byla zatopena v roce 1987. Přístup na ostrov je neoficiálně možný jen po zamrzlé vodní hladině (ostrov je přírodní rezervací). To ale musí hodně mrznout, tak jako letos. Led bývá zrádný a na mnoha místech jezero nezamrzá vůbec. A tak se i já letos vydávám ledovou cestou do Mušova. Kdo ví, kdy se bude příležitost opakovat.
108 fotek, 22.1.2016, 313 zobrazení, 77 komentářů | cestování, krajina, ostatní, příroda, země
Poprvé se vydávám na zimní přechod z Červenohorského sedla na Ramzovou přes Keprník. Znalci místních poměrů mě varovali, že pro nás pěšáky je tato trasa neprůchozí, ale já jsem na to nedbal. Vrátit se můžu vždycky. A tak beru sněžnice a s kamarádem Jendou jedu do Jeseníků vstříc dobrodružství. V sedle jsme po deváté hodině a i když s náma autobusem cestuje hodně běžkařů, směrem na Keprník se vydáváme úplně sami. Po Vřesovou studánku se šlape dobře, cesta je projetá a moc se neboří. U studánky nasazujeme sněžnice a šlapem krásným prašanem přes Keprník na Šerák. Cestou potkáváme jen pět běžkařů a jednoho pěšáka (taky na sněžnicích). Výhledy byly tak krásné, že se na vrcholu Keprníku nějaký čas zdržíme. Dokonce tady ani nefouká vítr. Na chatě na Šeráku si dáme teplou polévku a studené pivo a seběhneme do Ramzové na vlak.
132 fotek, 16.12.2015, 209 zobrazení, 44 komentářů | cestování, dokumenty, krajina, příroda, země
Vyrážím na Slovensko na jeden z opravdu hezkých vrcholů v Lúčanské Malé Fatře. Je jím Kľak s výškou 1352 m.n.m. Výstup začínám tak jako pokaždé na Fačkovském sedle a cíl po krátkém zhodnocení situace na vrcholu volím Fačkov. I když cestou ze Žiliny jsem už nevěřil v trochu solidní počasí, pak poslední stovky metrů pod Fačkovským sedlem, když se autobus vynořil z mlhy. mi dalo naději, že tentokrát to vyjde. A vyšlo. A tak mne modré nebe nad hlavou provázelo po celou cestu.
104 fotek, 3.11.2015, 194 zobrazení, 35 komentářů | cestování, krajina, příroda, širokoúhlé, země
Mé kroky míří ke svahům Alp do horských lázní Puchberg am Schneeberg jenom kousek za Vídní. Odtud se vydám zdolat nejvyšší vrchol Dolního Rakouska , horu Klosterwappen s výškou 2076 m.n.m v pohoří Schneeberg (Sněžné hory nebo také Sněžník). Cestuji vlakem do Puchbergu a ještě kousek autobusem k lanovce v Losenheimu. Lanovka nejezdí a tak si musím poctivě vyšlápnout celý kopec. Na vrcholcích je docela teplo a tak si vystačím jenom s tričkem a později mikinou. Díky odstávce lanovky i zubačky je nahoře klid a jenom pár turistů. Projdu hlavní vrcholy a podél ozubnicové trati sestoupím zpět do Puchbergu na vlak
88 fotek, podzim 2015, 189 zobrazení, 30 komentářů | klasická-fotografie, krajina, příroda, širokoúhlé, země
Do kopců Malých Karpat jezdím rád. Dnes ale nepodniknu žádnou velkou tůru, jenom takové malé kolečko z Plaveckého Mikuláše na nádherné vápencové kopce Jeleniu horu a Kršlenicu.
105 fotek, srpen 2015, 240 zobrazení, 40 komentářů | krajina, ostatní, příroda, širokoúhlé, země
Za to, že se v jednom týdnu dostanu dvakrát do svých oblíbených hor vděčím své ženě. Chtěla se se mnou vydat na nějaké kopečky a já, aby se jí to líbilo, jsem zvolil tu nejkrásnější hřebenovečku Malé Fatry. Počasí nám přálo, i když sluníčko hřálo už i na horách a tak se krásně šlapalo. Do Snilovského sedla jsme se vyvezli lanovkou. Po hřebenu přes Chleb na Poludňový grůň jsme vůbec nepospíchali. Nebylo kam a bylo tam nádherně. Na Chatě na Grúni jsme si dali skvělý oběd a pak pohodová cesta autem k domovu.
91 fotek, červenec 2015, 203 zobrazení, 15 komentářů | cestování, krajina, ostatní, příroda, země
Vydávám se se svojí ženou na méně náročnou ( ovšem krásnou) turistiku do Jeseníků, konkrétně na Vysokou holi. Vysoká kole je druhým nejvyšším vrcholem Moravy se svými 1462 m.n.m . Z Bruntálu nám jede autobus až na Ovčárnu, a pak přes krásný hřeben na Skřítek. Do odjezdu autobusu zbývá ještě hodně času a tak jdeme na další zastávku přes Klepáčov k motorestu Ztracenka. A pak už cesta domů a kezké vzpomínky...
85 fotek, 8.3.2014, 419 zobrazení, krajina, příroda, sport
První den víkendu ve slovenských horách, výstup předhůřím Západních Tater na Ostrou - 1764m. Po celý den spousty nádherných výhledů a jarního sluníčka.
192 fotek, únor 2014, 442 zobrazení, 104 komentářů | cestování, klasická-fotografie, krajina, příroda, vesnice
Na Velkém Choči jsem byl třikrát a to vždy z Liptova- z Lúček. Dnes jsem to vzal z oravské strany z vesničky Valaská Dubová, která je nejjižnější osadou Oravy a sestoupil do Vyšného Kubína. Počasí přál ( i když na začátek února bych očekával více sněhu) a tak jsem si užil opravdu nádherných výhledů .
50 fotek, 2.2.2014, 386 zobrazení, krajina, příroda
Pár krajinkových fotek ze sobotního výletu do Hostýnských vrchů.
217 fotek, leden 2014, 480 zobrazení, 35 komentářů | cestování, krajina, příroda, širokoúhlé
Má být hezký i když mrazivý den a tak se s Jendou vydávám na Kraličák. Času máme dost a tak cestu zpět volíme přes Trojmorski Wierch do Dolní Moravy.
164 fotek, 23.11.2013, 213 zobrazení, 77 komentářů | cestování, krajina, příroda, širokoúhlé, vesnice
Ani nevím, jak jsem narazil na tento kopec, kterému místní říkají Cigánka a který je v mapách značený" Klapy" s výškou 654 m.n.m. Jako začátek výstupu jsem zvolil Považské Podhradie a po žluté značce se vydal na Považský hrad. Mlha zakrývala pohledy do údolí a prostupující sluneční paprsky dávaly hradu svoje kouzlo. Další cesta vedla lesem po blátivé cestě až do sedla Klapy a pak prudký výstup na Cigánku.Z vrcholu byl nádherný výhled na nosickou přehradu a okolní kopce. Jen škoda, že vše bylo proti slunci. Pohled na druhou stranu zakrývají stromy. Sestup do Udiče byl strmý a nepříjemně kluzký. Zjišťuji, že mám málo času na zdolání trasy tak jak jsem si ji naplánoval a proto z vesničky Upohlav využívám rychlejší (i když ne kratší) cestu po silnici do Nimnice. Na zastávce v Nosicích chvilku počkám na vlak a jedu domů.
174 fotek, říjen 2013, 123 zobrazení, 18 komentářů | dokumenty, klasická-fotografie, krajina, příroda, širokoúhlé
Ve Smolenici vystupuji z prvního ranního vlaku ještě za tmy, abych stihnul východ slunce na Havraní skále.Nahoru přicházím před rozedněním a chvilku si počkám na první paprsky. Pak pokračuji v nádherné přírodě lehce zamlženého lesa, až na nejvyšší vrchol Malých Karpat-na Záruby767 m.n.m. Mlha cestou na hrad Ostrý Kameň zhoustla a tak jsem přišel o nádherné výhledy z hřebene Zárub na Veterlín a zříceninu hradu. Ovšem na Kršlenici se opět ukázalo sluníčko. Nevydrželo však dlouho. Nebe se zatáhlo a začalo pršet. Vzdal jsem proto další cíl - Plavecký hrad a ujel prvním autobusem domů.
111 fotek, 15.4.2013, 171 zobrazení, 374 komentářů
S Pendolínkou jsme navštívily nejdříve PP Lačnov, kde jsem ji uvázala ke stromu. Když jsem si pro ni šla, přijel autobus výletníků - důchodců, z nichž jedna paní se jala čile vyrýpávat cibulky ze země. Paní jsem vyhubovala, ale ta si zřejmě ze mě nic nedělala, ani nic nechápala - cítila se dotčená, že jsem se do ní pustila. Ach jo, to musejí všichni všechno vlastnit ? Docela mi zkazila den....Ještě jsme s Vendy zašly do údolí Smolinky, kde už nebylo ani človíčka, jen šafránci opět kvetli, motýlci s námi laškovali , prostě náááádhera :-)